Golfklubben får det mysigt

Klubbstugan har fått ett invärtes lyft. Kanonfint, men jag hoppas att vi får behålla det anspråkslösa yttre som bidrar till att ge Idrefjällens GK så många lovord för själva golfbanan.

Tidigare var klubbstugan mer en sorts förråd av gammalt skräp. Den användes vid Stråkens golftävling och kanske vid ett och annat styrelsemöte.




Jättesnyggt och mycket stor mysfaktor. Bra jobbat Kina och alla andra som bidragit!

Det händer också mycket utanför. Trond är en nyttig och flitig mångsysslare.
Här är den stora sponsorskylten snart nymålad med någon sorts tjärolja. Men Trond är och köper mer färg. Därför är stegen tom.

Samtliga sponsorskyltar vid parkeringen har också fått nya och fräscha stolpar. Snyggt!

Och om det var Jesper som ensam sopade "Mördarbacken" ren från kottar, barr och älgskit, så bör han få två dagars kompledigt...

Bettan har möblerat uteplatsen och det börjar samlas en och annan golfare.

Arne S och Erling pustar ut och har lite snack med Fredrik. Gunnar O är utanför bild. Kina fick telefon så hon försvann också ur bild.

Erling och jag gick en jämn match över 18 hål. Avgörandet skedde på sista hålet. Spännande alltså.
Nu är det Erling som längtar efter revansch...

Vi har nu sommargreener på sex hål. Hålen 2, 3, 6, 11, 13 och 14 har nu riktiga greener. Men vi spelar fortfarande från provisorisk tee. Vilket gör att banan är kortare och annorlunda, men det är bara kul. De andra greenerna är fullt spelbara, men det är klokt att avvakta några dagar till eftersom det varit lite kyligt de senaste dagarna.

Om inget konstigt inträffar så kommer banan i år att vara bättre, grönare och vackrare än någonsin redan innan högsäsongen börjar.

Kommentarer
Postat av: Lennart H

Mördarbacken sopade jag och Håkan S igår, så vad Jesper gjorde där vet jag inte.

2008-05-20 @ 21:44:17
Postat av: ANNICA &ROGER

Hej

jag har gjort par idag på hål 11.

Jag är skit nöjd.För att vara mig

annica

2008-05-20 @ 22:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0