Golfbanan börjar bli en mötesplats igen.

Men nu är det medhavd matsäck som gäller.
 
Glömde i mitt tidigare inlägg att beskriva hur det börjar krylla av medlemmar på banan. När vi startade spelet idag var vi bara tre entusiaster.

Vid tvåtiden kryllade det av golfare. Angela i shoppen, Trond med barn på rangen, Tobbe och Pål gick ut på sitt andra varv för dagen och Micke dök upp. På vägen hem mötte jag Maj och Agneta som skulle ut på sin andra runda för säsongen. Och Martin var ute på banan.

Måste berätta hur imponerade vi blev (inspirerade menar jag) när Tobbe och Pål hann ifatt oss på hål 16. Visserligen var provisoriskt tee några meter framflyttat. Kullen nedanför gul tee men inte framför röd tee. 

Tobbe skickade bollen över Havet men lite snett höger. Han landade i sidovattenhindret efter Havet. Jag tror i alla fall att det var han. 

Pål svepte iväg en drive över Havet och mitt i fairway. På hål 11 mötte vi ynglingarna och jag såg inte resultatet på Påls utslag, men bollen landade med bra bite för minst Birdie.  

När vi var på hål 16 slog småttingarna ut på hål 15. Jag lyssnade efter nedslag och det lät i alla fall som att en av bollarna landade nära flaggan... Drive och putt....

Dom måste ha speciella klubbor. :-)
Eller är dom för unga för att fatta att golf är svårt. :-)

Imorgon blir det minst 18 hål. Alf S dyker nog upp vid ungefär halv tio...

På eftermiddagen ska jag spela nio hål med Dennis och Annika, och kanske Roger ansluter?
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0