Golf i bitvis sol idag

Idag var banan välbesökt. Minns inte alla som jag mötte eller skymtade på avstånd...

Erling och jag började i en tvåboll. Alf och Bea gick bakom oss.
På hål 6 och 7 fladdrade det runt ett gäng renar, och på hål 9 mötte vi en grupp på elva stycken som inte vek av bortåt, som dom brukar. Dom kom rakt emot oss och smet förbi oss bakåt upp mot nians tee.

Jonas skrev en kommentar till mitt förra inlägg som kanske förklarar saken. Nu har dom lärt sig var utgången är och vill inte dit. Dessutom vet dom att vi inte är farliga...




Efter hål 12 fick vi sällskap med Alf som då spelat tolv hål med Bea som hade en öm ankel efter ett cykeläventyr söderut i Europa.. 

Alf hade en klen studs i Havet på hål 16. Den nådde inte riktigt hela vägen.  Men Alf ville försöka få upp den och spara ett slag. Eftersom jag samlade på "vattenslag" förra sommaren så plockade jag snabbt upp kameran. Men jag var ivrigare än Alf och tryckte av för tidigt...



Gick det bra? Njaej... han ramlade inte i som jag hade hoppats, och han höll sig både torr och ren. men bollen blev kvar i vattnet...

Förutom vi fyra så var det många norska medlemmar och vänner utspridda på banan. Och Bettan var i restaurangen och pysslade och Fredrik pysslade i shopen.

Jag såg till och med ryggen på John K som hälsade på. Och John J kom när jag for.
Full fart alltså.

Och jag fick min revansch på Erling trots att han spelade kanongolf de sista hålen...

Imorgon är det städdag. Samling 9 eller 17. Senare i veckan öppnar nog sommargreenerna om det blir varmare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0