Glömde renarna...

Tydligen plockades dom ut av sina ägare i morse.

Men dom står kvar vid den återigen stängda grinden och väntar på att få smita in.

Vi var tre bilar som skulle ut och en som skulle in. En av renarna såg chansen att ta kommandot och såg förväntansfullt på när jag skulle öppna. När jag hojtade och klappade i händerna så gjorde han (eller hon) bara en liten cirkelrörelse.

Jag fick smyga ut genom grinden och jag skocken över vägen och in i myrskogen på andra sidan innan jag kunde öppna grindarna helt. När vi åkte därifrån så var dom kvar och lurade på andra sidan vägen...

Så det fungerade den här gången, men om det ska vara så här varje gång man ska in eller ut så blir det knepigt. Renarna borde vara på andra platser än vid entrén till golfbanan.
Fortsätter dom att stå på kö vid grinden tycker jag att vi ska låta grindarna vara öppna och fakturera greenfee för varje ren som är på banan. Det kunde ge ett bra tillskott till ekonomin och bli en kul attraktion för besökare.

Men min hemmagjorda åtgärd för att fixa axeln och kotorna i nacken fungerade inte. Jag tänker därför inte försöka igen.
Även om jag haft tanken på att göra nya försök och ta i lite mer.. :-)

Kommentarer
Postat av: Monica

Roliga renar det där:)

2008-05-20 @ 18:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0