Girot...

Nu är det tätt i toppen!

Oj vilket cykellopp. Nu skiljer det bara sekunder mellan toppåkarna inför de sista två etapperna.

Halv sex idag lät det så här:

"Di Lucas ryck räcker till ett avancemang till en tredjeplats och han är bara 21 sekunder efter Contador


Ricco i mål och han håller di Luca bakom sig med 18 sekunders marginal.


Och nu är även Alberto Contador i mål. Han behåller ledningen i Girot men gör det med bara fyra sekunder. En mycket skör ledning men spanjoren är fortsatt ledare i Giron."

Spännande att se, men fram för allt stor underhållning med Roberto Vachi som kommentator. Jag såg en snutt på NRK och där var det två herrar som satt och pratade samtidigt som man såg flåsande cyklister i bild. Inte spännande på något sätt....

Ok att det ser omänskligt ut när dom cyklar och att det har förekommit massor av doping i cykelsporten, men jag är så fascinerad av taktiken och hur dom hjälps åt, och hur en grupp kan hjälpas åt att köra ifatt utbrytare i rätt läge och på kort tid.

Men utan kommentatorer som Vachi och Adamsson så skulle jag troligen inte bry mig...

Ungefär som att spela en golftävling utan Trond som prisutdelare. :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0