Erling fick sin revansch!

Och han spelade riktigt bra golf!


En mycket stolt vinnare. 83 slag! Mitt tidigare rekord på provisorisk greener och tee var 85 slag.

Alf var på plats tidigare, och gick så småningom ut ensam eftersom Erling och Ulf inte var på plats vid den vanliga tiden. Men vi mötte Alf när han spelat sina först åtta hål och därefter gjorde vi sällskap från hål 4. Alf var alltså rejält inspelad och uppvärmd och spelade riktigt bra på de sista nio.

Och vi hade tur med vädret!
Just nu kom det en rejäl skur med iskallt regn och en vindby, så jag fick bråttom att plocka in några kartonger som jag tillfälligt lagrat på balkongen...

Matchen mellan Erling och mig var spännande och kunde ha avgjorts redan på hål 14. Men jag bet ihop och avgörandet kom på greenen på hål 16. Erling var 4 upp efter hål 13. Vi delade 14 och jag vann hål 15. Erling var nu 3 upp med 3 hål kvar när vi kämpade på hål 16. Jag försökte "psyka" Erling lite på hål 16, men det hjälpte alltså inte... 
Men han vann alltså med 4 - 2. (4 upp och 2 kvar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0