Det blev nio hål idag trots kylan...

Jag tänkte avstå golfen eftersom det var en plusgrad och lite snö i luften.

Men när jag tog en tur till Klingforsen så såg jag en ensam spelare på hål 7.

Vattennivån i Klingforsen har sjunkit med nästan en meter, men det forsar på bra ändå...


På vägen tillbaka svängde jag in på golfbanan eftersom jag räknade med att kunna sammastråla med den ensamme golfaren vid hål 10 och göra sällskap de sista nio. Och så blev det. En Käck gubbe som spelade sin första runda på banan för i år.



På hål 16 dök det upp et gäng renar...

Några trampade omkring på greenen, och vi kikade efteråt för att se om dom gjort några fotavtryck och såg inga.

Renarna ska väl så småningom tas av banan, och för att slippa att fler kommer in så har vi nu grindarna stängd vid infarten.


Men vi har sluppit det häftiga snöfall som drabbat Dalarna längre söderut i natt. Decimetervis med nysnö..(länk).

Kommentarer
Postat av: Monica

Så du slapp snön du. Här är det vitt ute och har snöat hela dagen, nu också... Kanske skulle åka lite skidor;)

2008-05-17 @ 20:24:49
Postat av: Jonas Gardsiö

HA ha ha... den vita renen till vänster är en gammal bekant. Den har jagats ut från banan säkert 5 gånger redan denna säsong. I fredags hade vi hjälp av Maika att jaga ut renarna, ett gäng på 15-20 stycken. Den vita var med ut då också.

2008-05-18 @ 10:36:15
URL: http://www.gardsio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0