Speedski 3 - 6 april på Idre Fjäll

Skrev om det tidigare idag men hade inte kollat datum. Det handlar om en deltävling i Worldcup.

Torsdag till söndag pågår det. Bifogar några bilder från förra året och en egen gammal upplevelse när jag skulle ta mig ner trots isigt på toppen... men då var det inte fråga om att åka fort. Det handlade om egot och om överlevnad.

Börjar med mitt äventyr. Då hade backen en bula i starten som gjorde att man inte såg var man skulle hoppa runt för sväng två eller tre.. min sväng tre landade på is i frånlut och jag slant som Bambi på is..

image637

Det står sju år i bilden, men nu är det nog åtta eller nio år sedan..

Men förra året var jag bara åskådare när det gällde att åka fort och rakt.

image638

OBS teleobjektiv från min placering vid målet.

Några bilder från svoschandet över mätstreckan har jag. Men dom är lite suddiga... 150 - 170 km / timme..

image639

En tjej som åkte fort. Snygga strumpor och snygg mössa...
Stavarna är inte havererade. Dom ska se ut så där för att passa kroppsvinklarna när dom kryper ihop. Varje procent i minskat luftmotstånd är ju viktig i de farterna. Stick ut en glasspinne genom sidorutan på bilen i 90 km/timme så förstår du.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0