Samla... slänga... spara en tid...

Röjer lite ett varv till. Hittar hela tiden kul grejer.

De här bilderna från en "förlängesenresa" till Sydfrankrike minns jag. Gjorde till och med förstoringar av bilderna eftersom jag tyckte att dom var så kul.

Hade en Zeiss Ikon Nettar bälgkamera på den tiden. Troligen en konfirmationspresent... Filmformat 6x6 (centimeter alltså).

På stranden i Biaritzz dök det upp ett äldre par med kamera och stativ.

image612

Jag kunde inte låta bli att fotografera...

image613

Nu siktar han in, ställer skärpan och fjärrutlösaren. Kolla tjejen i förgrunden. Mitt i ett triangeldrama..

image614

Det sa klick!

Tjejen bygger vidare på sitt sandslott och bryr sig inte.

Vågorna bryter dånande i bakgrunden. ...någonstans har jag bilder från en surf- och skidresa till Biaritzz och Tignes, men dom dyker väl upp.

Minns en bild där Anders eller någon annan hade bara fötterna över vattnet, huvudet i bottenregionen och en surfbräda som hängde lodrätt ett par meter upp i luften..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0