Orörd natur...

Minns ni att jag frågat Christer Gruhs och Göran Greider om hur dom menar att orörd natur ska visa sig bli vår största tillgång på sikt?

Jag har frågat dom flera gånger och ibland har dom lovat att förklara sig. Men jag väntar fortfarande.

Dom funderar kanske fortfarande på hur det ska gå till.
Bra i så fall.
För vi är nog många som undrar vad dom menar...

Men det kan ju också vara så att dom försöker hitta ett sätt att formulera om sig.

Att dom inte menade så som det tolkades.
Att dom inte menade att turistorter som saknar traditionell industri men lockar turister ska få utvecklas.
Att dom inte menade att falla in i den naturfundamentalistiska fällan och hindra all utveckling utanför storstadsområdena.

Inte vet jag.
I värsta fall bryr dom sig inte - eftersom det handlar om en landsbygd. En landsbygd utanför Hagen och Björbo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0