Jag är ingen skidlärare

I mitt förra inlägg kommenterade jag hur man bör åka Chocken eller avstå...

Det kan ju uppfattas som lte "hurra jag kan"- attityd. Men det var inte meningen.

Jag uttrycker åsikter även om jag inte alltid tror att dom är den enda sanningen. Ibland är det någon som reagerar och tycker annorlunda. Och ofta lär jag mig då något nytt.

Jag har en teori om den stora mängden danskar som åker skidor på Idre Fjäll också.
Förr kände man igen dom för att dom åkte utan mössa även om det var minus 20. Nu har många av dom både mössa och hjälm, även om det bara är några få minusgrader. Har dom lärt sig något? Ja kanske, men jag tror mer på att det är en ny grupp av danskar som hittat Idre.

Alperna har haft ont om snö i år. Min teori är därför att det är danskar som tidiigare åkt skidor i Alperna som hittat hit. Jag tror inte att alla som tidigare åkte utan mössa är utdöda, men några av dom fick nog en rejäl snuva under sin vintersemester. 

Att "hålla huvet kallt" är nog bra, men man kan bli snorig. Jag har alltid mössa när jag åker, men är snuvig och nyser nu. Borde skaffa pälsmössa eller hjälm...

Men i morgon blir det sol.

Kommentarer
Postat av: Jonas Gardsiö

En av dem lever än:-)

Han har åkt utan mössa hela denna vecka, t.o.m. idag. -10°C och vind 10-15 m/s blir väl bortimot 30 minus i kyleffekt!

2008-03-21 @ 20:01:21
URL: http://www.gardsio.se/minblogg.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0