Heja LHC!

image630
1 - 0 efter en period...

Men visst blir det mer spännande när Mora, Leksand och Brynäs ska mötas i kvalserien. Åtminstone för oss i närheten. 

Mitt andra favoritlag (känslomässigt) är givetvis Mora eftersom jag bott i den kommunen i många år.

Ska jag nämna rötter och riktig fanatism så är det OSK som gäller. Men dom spelar väl inte hockey. Spelar väl inte ens bandy längre i egen regi.

OSK, Oxelösunds Sportklubb. Spelade i många år i division 2 och kvalade även till Allsvenskan. Spöade ärkerivalen i Nyköping med 8 - 1 en gång när jag var där som halvliten knatte. Oj vad det sjöngs..

"Heja Parling skjut som satan! Genom buren ut på gatan!!"  Jag tror att Becka gjorde några mål också. Och någon mer som jag inte just nu minns namnet på.

Jag minns en annan match. Vi var ett litet gäng på 4 - 5 snorvalpar som i kör skrek "Bu för domarn, ut med domarn".  Men då blev vi snabbt tillrättavisade av några vuxna och ropade sedan bara Jaaaaaa, eller Neeej i resten av matchen.
Jag tror att det var en match mot Katrineholm... minns inte hur det gick. Men domaren var svårt partisk enligt oss snorungar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0