Finissagen igen...

Vi gjorde inte bara en tavla.

Vi åt också några konstverk först.

Angela hade jobbat länge med att bjuda på en kul mattävling. Fem olika Rumänska delikatesser  med råvaror från ICA eller Konsum i Idre. Tävlingen gick inte ut på att äta mest eller snabbast.

image662

Vi skulle gissa vilka som var huvudigredienserna i de fem olika läckerheterna.

Jag hade vunnit om jag inte ändrat mig från kyckling till kalkon i den lilla rullen....
image663

Men gott var det. Och snyggt! Yvonne vann tävlingen trots att John lurade henne på löjrommen...

Annika vann tavlan vi gjorde.
image664
En kul kväll var det.

Min kamera, eller han som sköter den, ger blandat resultat. Några av bilderna blev lite suddiga.

Alla tyckte att det var en riktig helafton och vill upprepa den som knytkalas på olika lokaler i byn.
Ett roligt och annorlunda kulturinitiativ i Idre som kanske kan växa. Trots minimal uppmärksamhet från TV4 och annan media...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0