Endorfiner?

Vet inte om Endorfiner är rätt namn, men fysisk ansträngning kan skapa en skön känsla i kroppen och huvudet.

Det är nog den belöningen som gör att just cyklister kämpar i så många mil och så länge. De flesta andra sporter pågår ju i betydligt kortare etapper.
 
Jag vill inte jämföra med motionsåkare i Vasaloppet som gnider på i en hel dag. Där är det nog mer slitna leder och muskler än Endorfiner som blir belöningen, förutom ett påverkat Ego. 

Om några år blir jag nog sugen på att åka Vasaloppet.

Det verkar ju vara en lika kul och social grej som en dansbandshelg i Malung. Men troligen mindre jobbig, förutom ett påverkat Ego. Jag har inte varit där, men det handlar nog mer om Ego än om Endorfiner. Både Vasalopp och dansbandsgalor menar jag.

Men om några kanske jag struntar i Endorfiner och satsar allt på Egot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0