Annat som berör

En småskäggig ung man vinkade glatt till mig från en tjusig SAAB när jag just skulle äntra en knapplift från nedre mellanstationen i Väst.

Jag tittade mig omkring bland alla danskar för att se om någon reagerade. Ingen tycktes vinka tillbaka...

Det var Anders S och Sofia H som var på ingång! Först på tio meters avstånd såg jag vilka det var. Svårt att känna igen människor med jackor, mössor och hjälmar när man mest kommer ihåg golfkläderna från sist.

Sofia hade en ovanligt stor skidjacka. Lånad av Anders... Dom har tydligen en treboll på gång till sommaren! Och ska flytta till Norrtälje!! Kul! Det kanske blir en fyrboll lagom till att Anders fixar singelhcp om han ligger i...

Jag som hade kameran med glömde att fotografera mötet. Försökte åka ifatt men halkade före i kön någonstans. I sexstolen upp från Nordbackarna fick jag en skymt av Anders på väg ner. Jag hade tänkt få med mig några häftiga bilder hem på en carvande skidåkare eller två men det sprack.

Men även om jag inte hade sett Anders så hade jag förstått att dom passerat. Såg nämligen spåren. En smalspårig järnväg i snirkliga och väldigt runda kurvor med cirka 48,5 cm spårvidd hela vägen.

En kul episod inträffade när sexstolen passerade mellanstationen i Nord.

Jag satt längst till vänster. Längst till höger satt två tonåriga tjejer. I mitten satt en kvinna och en man i ungefär min ålder.

När vi närmade oss mellanstationen tänkte jag fråga om någon skulle stiga av. Det kan bli struligt om alla ska av och man ensam ska fortsätta. Jag sneglade till höger, men alla satt lugnt kvar med skidorna på fotpinnarna.

När vi precis passerade in i mellanstationen började herr och fru försöka lyfta bygeln. Dom skulle av!

Jag och tjejerna flyttade snabbt bort fötterna från fotstödet och jag slet upp bygeln. Frun fick ett ben rakt upp i luften eftersom hon inte hade förberett sig på avstigningen. Tyckte väl att det var bekvämt att vila fötterna och förstod inte att fotstöd och skyddsbygel sitter ihop...

Men efter ett gemensamt knuffande lyckades vi få paret av liften i tid eftersom det lutar utför precis efter avstigningen. Liften stoppades givetvis. Men då var allt redan fixat. Såg att herrn och frun samtalade och tycktes fundera länge innan dom var redo att välja nedfart för nästa åk.

Jonas föreslog någon gång körkort för utförsåkning. Bra!
Men ni får bläddra i Jonas blogg för att hitta just det inlägget. Jag lyckades inte länka direkt till inlägget. Men vad gör det.
Övriga inlägg är också kul och intressanta i Jonas blogg.

Men körkort för lift är kanske också nödvändigt. För allas trivsel och nöje.







 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0