Varierande väder

Spelade med Sten-Ove och Erling i uppehåll blandat med svalt regn och het sol.

När jag anlände till banan var Kina i färd med att impregnera blomlådor i lämpliga kläder.

Hon fick aldrig chansen att ändra sitt förvånade uttryck till en glad posering när jag hojtade till och knäppte.

När Sten-Ove hamnade i bunkern på tian så plockade jag fram kameran

Han skickade elegant upp bollen några meter bakom flaggan.

När vi hade våra bollar på green så passade Erling på att njuta av utsikten mot snön på Långfjället eftersom han låg närmast hålet.


Jag hade återigen en dag med en sving som påminde mig om hur svårt det är med golf. För att inte tala om puttning. Hålen var pyttesmå idag, och jag såg aldrig någon puttlinje, inte ens när bollen var kortare än en meter från hål.

Det är märkligt med puttningen. Ibland är hålen stora som hinkar och man ser linjen var man än ligger på green. Andra gånger kan det vara som idag, och igår, och i förrgår...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0