Sverige förlorade med 1 - 10!

Det handlar inte om fotboll Det handlar om matchspel i golf mellan Sverige och Norge i Idre.

Vädret såg blött och trist ut före start. Det regnade häftigt och ihärdigt.

Dennis står och begrundar läget och laddar för match.


Lagledningarna sitter och pusslar för att få ihop lagen. Sverige fick panikringa in två spelare för att få fullt lag.

Jag spelade med Iris mot Åse och Thomas fra Norge. Vi spelade bästboll match.

På hål 12 plockade jag upp kameran.

Thomas och jag har våra bollar på det gröna. Iris drev iväg en perfekt boll.


Åse har bra klipp i tillslaget och prickar mittlinjen på fairway låångt fram...

Men jag vill vara ärlig och visa en bild på Iris första klack ner i ljungen tio meter till vänster om tee. Mellan två pyttesmå tallar som vi vill ska bli stora.


Vi hade en kul match som böljade lite kring 3 upp för Norge ända till hål 14. Men vi hamnade aldrig i "Dormyläge".

Åse avgjorde för Norge på hål 15.
4 - 3 i vår match alltså. Med Norge som vinnare.

Kul att få spela med Iris. Hon är väldigt duktig, men jag har ju sett hur hon får tips av sambo Pierre som är en duktig och säker golfspelare. 

Efter matchen blev det kul modevisning med jättegoda smörgåstårtor, champagne eller cider och jag tog massor av bilder.

Men nu är det fotboll som gäller.

ZLATAN!
 
1- 1 just nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0