Stråkens och Sporthotellets tävling...

Årets roligaste tävling där det i år är Idrefjällens Buss och Taxi som samarbetar med Stråkens El.
Men på många sätt och vis så är det ju även Sporthotellet...

Det är ju Leffe och Anki som driver både Sporthotellet och Idrefjällens Buss och Taxi. Om några timmar blir det kul och läcker middag på Sporthotellet och prisutdelning.


Thomas, Lars och Marie hette mina lagkamrater.
Tävlingen är ett kul och annorlunda lagspel där det koras individuella segrare. Jag tänker inte avslöja hela modellen, men det är en ROLIG SPELFORM!  Vinnaren kan med hjälp av lagkamraterna samla ihop över 60 poäng..
Vissa hål spelas individuellt, men de flesta är olika former av lagspel. T e x "Nyckelhålen". Där får alla spelare i bollen summan av allas poäng på hålet. På första Nyckelhålet fick alla noll poäng, och då är det kört.
Vi placerade oss alltså troligen sist i tävlingen. Några mer sist än andra i vår boll.
Men vi hade kul och tur med vädret. En liten regnskur på hål 10, i övrigt mest sol.

Jag tror att Jesper A vinner med sina 65 poäng!

Imorgon är det en ny tävling. Golfresan on Tour.
Jag avstår den eftersom jag bör vila min axel och Nigel fick förhinder på grund av gäster på Knappgården som behöver pysslas om.


Sporthotellet ikväll är Trond kock. Med en sådan kock behöver man knappast mat för att njuta. Han lagar visserligen suveränt god mat, men hans showande är också en upplevelse som man inte vill missa.

Jag tar med mig kameran och återkommer med rapporter.

Jag glömde att berätta två saker om dagens tävling.

Min onda rygg och axel hindrade mig från att ta för lång baksving och stoppa efter bollträffen. Jag svingade alltså skönt bra och utan smärta i 18 hål. Inte illa!

Jag tittade på mitt rondtidsschema efter hål 6. Det pekade på 4 och 45. Det blev 4 och 47 till slut, men då hade vi haft nästan 15 minuters paus efter nio hål.. Vi var andraboll. Förstabollen gick på cirka 4 timmar. Bollen bakom oss gick nog på 5 timmar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0