Local warming...

Det lokala klimatet i Idre var gynnsamt i år.

Vädret bjöd på massor av snö i vintras och golfbanan har aldrig varit så grön så tidigt. Rena växthuset under snön.

Och idag fick vi uppleva ett fascinerande sommaråskväder. Fjällen runt omkring drar upp varmluften och åskan och nederbörden uppträder oftast i alla väderstreck utom på golfbanan. 

 
När vi golfade så började det mullra och blixtra i nordväst, men när vi spelat klart kom en liten skur samtidigt som det mullrade, knallade, sprakade och blixtrade intensivt i tre väderstreck.

I byn mötte jag en granne som skrattade och undrade om jag verkligen hade spelat golf. Där hade det varit skyfall i en dryg timme... två kilometer från golfbanan....

Nu klockan nio på kvällen tog jag en bild från balkongen. I söder regnar det nog häftigt, men jag hör inget muller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0