Golf och blommor idag

Dagen började med plantering av blommor runt kansli, shop och restaurang. Blommor från Lars och Eva på Mon Gård. Erling och jag hjälpte Kina, Eva och Lars med att fylla i jord och placera ut Evas snygga arrangemang.



Eva har gröna och flitiga fingrar och snövitt hår.

Härliga arrangemang med de små gröna "vattenfallen"


Visst blir det fint.

Eva och Lars som driver Mon Gård jobbar samtidigt som dom umgås och har semester. Jag minns inte exakta antalet timmar, men jag tror att dom kramar ut 28 timmar per dygn. Länk till deras liv här.

Efter det jobbet återstod bara jobbet på golfbanan. Jag jobbade med Nigel och Erling.

Vi hade som vanligt flera tävlingar på gång samtidigt. Återkommer till det.
På hål 6 bjöd Erling på ett snyggt vattenslag.

Lägg märke till att han inte grundar klubban. Bollen låg med övre halvan ovanför vattenbrynet....

Pang!

Snyggt Erling! Du skickade upp bollen bra och gjorde en tjusig kaskad av vatten, jord och gräs. Så ska dom tas.

Nigel hade ett vackert inspel på hål 10.

Jag var lite för snabb på avtryckaren. Bollen har just lämnat klubban och landade på green lite bakom flaggan.

Nigel hade flaggträff på hål 12 och hål 18. På hål 12 från ungefär 120 meter för en säker Birdie efter en putt på fyra meter. På hål 18 efter ett slag från högra bunkern som stannade 3 cm från hålkanten...

Och hur gick det i våra tävlingar?
Vi spelade både Match, Slag och Poäng.

Nigel vann Slag och Poäng och Erling kom tvåa.
I Matchspelet vann Nigel mot mig med 4/3. Erling och jag delade, och Erling vann mot Nigel på sista hålet. 

Men efter det gick jag nio hål till med Ann och Jan. Jag försökte lyda Nigels råd om att korta ner baksvingen och så småningom kanske det började kännas som att jag lyckades.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0