Fick nyss mail från Jan o Ann.

Dom "freelansar" ibland som fotografer på den här bloggen. :-)

Jag fick de här bilderna som jag gärna vill visa.

När vi skulle slå ut på hål 10 ville Angela prova Anns drive från gul tee med högklackat. 
Angela fick låna en matchande gul boll av mig.

Bra sving och skorna höll, men en olycklig träff med lånad klubba skickade bollen mot röd tee.

På hål 8 fick jag ett bakslag som jag hade glömt.
Om bollen ligger fel intill en trädstam så måste man hitta på något. Och eftersom jag omöjligt kan spela från vänster så provar jag hellre ett kort järn och slår baklänges. Inte ofta det behövs, men därför har jag inte heller hundratals misslyckade försök i huvudet när jag provar.

Det gick bra den här gången.

Ett "bakslag" med en järnsjua den här gången.

Ann tog bilden, och jag tror att det är bollen som syns som en svävande vit prick framför talldungen vid gropen före green. Det var i alla fall på fairway hitom tallarna med 115 meter kvar som vi hittade bollen.

Jag tycker att svingen ser ganska ödmjuk ut. Det kanske är så man ska spela golf. Svinga, buga och tacka...:-)

När Ann skickade andraslaget över havet var det ett helt pressuppbåd som fotade och blixtrade.
Den här bilden tog Jan några millisekunder efter den som jag tog och visade i mitt förrainlägg.

Ann backar aldrig när hon slår en golfboll. Hon slår igenom. Framåt gäller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0