Varm golf idag

Spelade med Eva, Alf och Nigel. Solen och sällskapet värmde gott.

Och eftersom Eva och Alf har sitt fritidshus på "Hea" inte långt från Nigels Knappgården, och eftersom dom i stort sett dagligen använder det engelska språket i jobbet, så hade vi en jättemysig runda med många intressanta samtal.

Efter nio hål tog Eva en träningspaus eftersom hon inte var helt kurant efter en besvärlig förkylning. Hon ville ta det lugnt och träna in sin nya sving utan fotrullning och med rak vänsterarm.

När vi skulle ut på hål 10 träffade vi Trond som var ekiperad för hemfärd efter en intensiv dag på jobbet.


Och visst blev det en sorti på bakhjulet. Den här gången smygfotade jag bakifrån och fick lite mer skärpa i bilden...


Efter den uppvisningen gjorde jag sex i på hål 10 trots ett hyggligt utslag.

På hål 16 blev det fotografering. Knappgårdens hål.

Alf använde driver och jag använde driver. Nigel drev ut oss båda med ett järn. Men ingen av oss fixade par för en öl eller birdie för en flaska vin... jag räddade en bogey och köpte mig en lättöl.

Men förra året ordnade Nigel öl åt oss båda två gånger, om jag inte minns fel.

Och jag hade en flaska vin inom räckhåll från vänstra greenbunkern en gång. Det glömmer jag aldrig. Det var en fredag och jag tyckte att det kunde passa bra med en flaska vin. Jag såg bollen rulla i hål när jag klev ner i bunkern. Bunkerslaget blev bra men bollen stannade tre decimeter kort i linje...
Troligen blev det i alla fall en öl.

Evas träning på rangen började med en liten tupplur i bilen och avslutades med en kopp kaffe hos Bettan.... det kallas mental träning och är jätteviktigt i golf.

Jag slog ungefär fyra bra golfslag på rundan. Jättekul. Det är fyra slag mer än de senaste två veckorna. Och det gjorde intre ont i vare sig revben, rygg eller skuldra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0