Kul saker händer när man är trött...

På väg uppför Mördarbacken såg jag paret som Anki och Gunnar spelade med igår.
En boll hade efter utslaget på hål 11 hamnat i ett besvärligt läge med kottar, pinnar och diverse vedträn föranledde en del plockande. Svårt att hitta ett möjligt läge för ett golfslag uppför branten mot hål 11 när bollen hoppat,  trillat och studsat en bit ner.

Jag hade vilat en stund på "kontoret" mitt i backen och var ganska pigg i huvudet när jag såg jobbet med att plocka kottar, pinnar och större föremål.

Så jag ville använda ett skämt som jag fått från Gunnar A.
- "Plocka lite till så blir det MUA och fri dropp." (skämtsamt sagt och det passade väldigt bra just då) .

Och då såg jag vilka det var, jag glömmer snabbt namn, men det var samma trevliga par som A o G spelade med igår.
Vi blev lika överraskade båda två, eller alla tre, av att mötas där.

Ringde nyss till Gunnar för att höra hur dom haft det i Funäsdalen.

- Hej Ulf (han såg ju på mobilnumret att det var jag som ringde) Såg du inte när jag vinkade när vi möttes vid Mördarbacken?"
Svarade Gunnar.
- Nej, men jag mötte era spelkompisar från igår och räknade inte med att se vare sig dig eller Anki.
Svarade jag.

- Jag vinkade ju!
...

Det såg inte jag efterom jag var trött efter Mördarbacken. Men största anledningen var nog att jag inte letade efter kompisar långt ner i skogen ovanför Mördarbacken eftersom jag var övertygad om att dom rest tidigt till Funäsdalen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0