En kort reseskildring...

Jag har firat pigg 95-årig mamma och träffat syster och svåger och barn, barnbarn, kusin och ett gäng roliga hundar och färdats kors och tvärs i de mellersta delarna av Svealand.

Firandet började redan till frukosten.

Min syster och svåger i Örebro arrangerade. Jag fick en veckas semester samtidigt som jag träffade mina barn och barnbarn. Vi hade tre trevliga hundar som sällskap...

Norbert och Dina sitter i soffan och kollar så att allt går rätt till.

Alva är nyfiken på en av Marias och Klaras trötta vovsingar.

Linus och mamma kollar så att Alva klappar försiktigt.


Per läste saga för Linus...

Och efter Örebro blev det en tur till Strängnäs.

Linus och Alva leker med hajen som Per hade med sig när han kom hem från Kairo.


Och det blev hajhopp och annat bus...


Fotboll till exempel. Alva funderar över var hon ska lägga straffsparken.

Högra stolproten blir bra...

Därefter åkte jag tillbaka till Örebro och besiktigade bilen i Lindesberg med viss framgång.CO var helt OK. Bromsar helt OK. En spindelled och en bromsslang behöver bytas. Delarna kostade sammanlagt 200 kr på Biltema i Örebro...

En tur till Dammvik hann vi också med. Min barndoms sommarnöje tre veckor varje sommar när pappa levde.

Den här flytbryggan i sjön Skropen har sett många aborrar och en del kräftor. Jag tillverkade bryggan i fem delar i tryckimpregnerat virke med frigolit som flytblock för minst 35 år sedan. Den fungerar fortfarande.

Den lilla stugan får nu en tillbyggnad.

Snyggt med åstak och bra proportioner. Härligt stort fönster mot sjön.





På vägen hem tittade jag in på Källarbackens Kafé i Kättbo. Kul att se hur det nu äntligen verkar bli en lönsam och kontinuerlig verksamhet där.

Återkommer om det. Tog en hel del bilder på både interiör och exteriör.

Sista vägbiten mot Idre bjöd på välkommet vägarbete.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0