Testade nytt papper...

Lyckades inte. Troligen inget lämpligt papper för bläckskrivare.

Provade olika inställningar på skrivaren, men bläcket flöt ut. Det kan ha varit jag som inte lyckades ställa in skrivaren rätt, men jag tvivlar eftersom jag provade fyra olika inställningar.

Samma bildkvalitet som vanligt kopieringspapper, men lite mindre sladdrigt papper.

Återkommer i ärendet efter helgen.

För visst är det en skillnad som mellan natt och dag på en bild utskriven på vanligt papper och samma bild på fotopapper...

Jag lägger inte ner jobb på att göra bilder för utskrift på vanligt papper. Det är helt meningslöst om det inte gäller en text och bild som ska skrivas ut i många ex.

Som till exempel den lilla broschyr som jag nyss gjorde åt Sporthotellet. Vanligt papper, få exemplar i taget och lätt att ändra.
image450

Imorgon blir det nog lite utförsåkning på Idre Fjäll. Ska byta skidor då. Ska prova skidorna som jag köpte av Fredrik för några år sedan. Lite mindre svängradie än mina senaste... och styvare.

Men är det trångt i backen så byter jag tillbaka till de kortare.

Och jag tänker inte parkera bilen i uppförslut utan handbroms!
Några få initierade har hört historien som aldrig blev en tidningsartikel eftersom det gick bra. Möjligen kan en dansk turist, som var närmaste vittne, ha fått en kul grej att berätta om.

Men dråpligt och otäckt var det... mitt hjärta pumpade nog en hel veckas jobb på bara något tiotal sekunder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0