Taxi var god dröj...

... jag är inte färdig än.

Men snart har jag knåpat klart. Jag har skissat på logga, visitkort och bildekal till vårt nya taxibolag här i Idre.
Så här är det tänkt att bilarna kommer att se ut inom kort:

image394

Eftersom det handlar om lokaltaxi i Idre-Särna-Grövelsjön så utelämnade vi riktnummer 0253...

Om du har långt hem efter en festkväll, så kan du helt säkert få ett fastpris på både resa, övernattning och frukost av chauffören. Det är ju Leif och Annki som även driver Sporthotellet i Idre by som nu förutom tidigare busstransporter också har taxiverksamhet.

Det händer saker i Idre.

Kommentarer
Postat av: Anna S.

Att utelämna riktnumret är inte så smart, då man alltid måste använda riktnummer från mobiltelefon.
En del turister kan ju tänkas vilja åka taxi, och de har oftast ingen aning om vilket riktnummerområde de befinner sig i.

Tom de som ringt till oss (på jobbet alltså) verkar ovetande om riktnumret, när man ger dem något annat nummer, t ex till skoteruthyrning eller så.
Och då förmodar man att de redan HAR ringt vårt riktnummer.

2008-01-10 @ 13:01:18
Postat av: Ulf

Bra att du är vaksam Anna.
Vi ska fundera på saken.
Jag var medveten om att de flesta ringer från en mobil, men jag resonerade som så här: Dom lär ju förstå att det behövs ett riktnummer, och då får dom ta reda på det. På så vis lär dom sig... kanske dom till och med lägger in taxinumret i telefonboken i mobilen.
Eller också får vi skylta välkommen till riktnummerområde 0253 efter tillfartsvägarna :-)

2008-01-10 @ 13:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0