Taxi och annat.

Idag var Annki till Särna och Fjällposten för att få taxin dekorerad.

Jag följde med för att jag var nyfiken på resultatet. Intressant att följa hur mycket pyssel som krävs, men hur smidigt det fungerar för de som kan.
image443

Text i en färg fungerar väldigt smidigt, men bilar har ju få plana väggar. Dessutom vill man ju ha koll på vad som är rakt. Är det fönstret, eller är det vecket i plåten?
image444
Men med både chefen och experten på plats så går det snabbt framåt.

image445
När det är tre olikfärgade plastfilmer som ska matchas i läge måste man vara både klurig och erfaren. Det gäller att ha huvudet med sig och tungan rätt i mun.

image446
Chefen delegerade det sista kluriga momentet till experten.

image447
Och visst blev det bra!
Bara en sida kvar. Och snart var den klar.

På hemvägen tittade vi in hos Nigel och Linnea på Knappgården.

image448
Sommarbild från Knappgårdens sida på webben.

Jag hade visserligen kameran i taxin, men man kan ju inte fotografera allt och alla hela tiden. Vi fikade, pratade om golf, om vilken fantastisk vinter vi har i år, och om hur härligt det är att leva i de här trakterna.

Knappgården, med anor från 1600-talet är ... jag saknar ord. En upplevelse över det vanliga.

Titta in på deras webbsida som nu har en mängd nya bilder!

En av dom syns här:
image449

I sommar ska jag försöka lugna ner min golfswing mycket mer och klippa iväg bollen rakt och långt.
Som Nigel ungefär. Eller också ska jag putta bättre. Att bli bättre på knepiga lägen är inte lönt att ens försöka.

Såg också någon bild på att Linneas köksträdgård blev härligt lyckad. Något som hon kämpade med under de dagar som Nigel och jag kämpade med golfen.  Undrar vem som slet mest?

Det var nog jag.  ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0