Snö har vi gott om...

Nu tävlar turistorterna i Sverige om att rapportera snödjupet.

I morse rapporterade Expressen på webben att Hemsedal i Norge hade massor av snö. 140 cm tror jag att det var.

Men det skrevs också att Idre Fjäll inte var långt efter med 107 cm.

Nu är sidan ändrad och Vemdalen visar framfötterna med 128 cm. Idre Fjäll är förpassad till en liten kort kommentar mitt i artikeln, men Lindvallens snögubbe ståtar fortfarande i vinjetten.

Man undrar över hur många telefonsamtal eller mail som fick Expressen att ändra sin hemsida under dagen...

Jag tror nog att turismen i vårt område skulle må bättre av en samverkan mellan Särna, Idre, Grövelsjön och Härjedalen. Vi har mycket likartade förutsättningar. Både i form av natur och väder.

De konstiga försöken att samverka effektivt i Älvdalens kommun leder bara till en massa märkliga arrangemang som inte marknadsför vårt område på ett bra sätt.

På webben är det just nu en fullständigt ogenomtränglig röra av olika sidor som påstår sig vara ingången till information om vårt områdes utbud av aktiviteter och boende.

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag vill också ha snö hos oss!!!!!!

2008-01-18 @ 15:48:58
URL: http://mariat80.blogg.se
Postat av: Ulf

Hej du.

Trodde först att du var en Mia som jag känner väl sedan tidigare.
Men så var det ju inte.
Kul att du tittade in. Min dotter har väl ungefär samma småbarnsläge som du.
Och saknar snö...

2008-01-18 @ 17:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0