Parkeringskung?

Kikade just nu på spåret. På "På spåret" alltså.
 
Dom är roliga (Björn Hellberg och  Ingvar Oldsberg) och har ofta roliga gäster i dressin eller första klass. Roligare när det är klipska grabbar som Stefan Holm i någon av vagnarna än när Jan Guillo är med och skäms för att han inte har alla svar. 

Fick en deckare av Anna i julklapp som jag har några sidor kvar på. Författare är Björn Hellberg. Har aldrig läst något av honom tidigare.

Men han är en jättekul typ, och boken är skriven med läsbara bokstäver. Ingen pocket alltså.

Har snart läst ut boken. Bitvis väldigt bra. Men när vår trevlige Björn har tagit en paus från skrivandet på boken så haltar texten. Lite för mycket utfyllnad i min smak. Men eftersom jag gillar Björn Hellberg i rutan så läser jag vidare med stort nöje.

Och jag ska läsa slutet snart. Det blir nog bra.

Vill inte läsa Guillo (har läst ett par av hans tidiga böcker) eftersom han är så jäkla otäckt, otrevligt, översittande, stöddig i TV-rutan. Men ganska beskedligt okunnig nyss....

Filmen om Arn kommer jag att se och förtränga att Jan Guillo har ett finger med i spelet.

Jag kanske kommer att tycka lika mycket om Björn Hellberg som Jan Guillo innan helgen är över.

Gåtan handlade om en stad.
Peking var svaret. (Parkeringskung, P-King)

Göteborgshumor. Som jag tycker är kul....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0