Min golfkompis var där...

Stugan med herr tavelmålare G´s utställning blev varm och läckert trång.

Jag fotograferade flitigt och ivrigt. Men jag vill inte visa för mycket av tavlorna eftersom det är först imorgon söndag som det är vernissage.

Goda små hembakade hjärtan med läckra pålägg gjorde att jag kunde hoppa över både lunch och middag.
image427
Tack Angela!

image428
Vi åt och drack och Arne berättade lite om varför han vägrar kalla sig konstnär, och om varför han börjat måla igen och hur det började.

Vi minglade och diskuterade vad som är konst och hade det mysigt.

image429
Arne var ju musiker i forntiden och kallar hörnet i bakgrunden för musik, kvinnor och vin. Några äldre målningar hänger där.

De nya är också förknippade med musik eftersom Arne lyssnar på öronbedövande musik när han målar. Han kunde berätta vilket musikstycke han lyssnat till för nästan varje tavla. Ibland jazz ibland opera.

Men golfkompisen var ju som sagt där. Han hade en favorittavla, men eftersom det blev lite blänk i glasögonen så fick jag ta två bilder. Man kan ana vilken tavla som var Dennis favorit.
image430

Han gav också Angela en riktig kram.
image431

Fantastiskt kul målningar och en trevlig eftermiddag.

Vi återkommer vid vernissagen imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0