Grattis Tessan!

Äntligen en pallplats efter alla fjärdeplatser. Tror nog att Anja kan bli inspirerad också. Kul!

Och det blev inte bara en pallplats på ytterkanten, det blev en andra plats.

Jag packade in två par skidor i bilen och hade tänkt mig några åk på Idre Fjäll i pausen mellan första och andra åket för tjejerna.

Kanonväder med sol från en molnfri himmel och bara 6 minusgrader.

Men det blåste lite för mycket för en numera kräsen Idrebo. Jag startade med en kopp choklad på Café Tillfället medan jag värmde upp mina trånga pjäxor. Receptionen kryllade av nyanlända turister.

Efter en rökpaus utanför entrén bestämde jag mig för att satsa på skidor framför TV´n istället för i blåsten.

Men eftersom jag hade kameran med mig så åkte jag upp till skidstadion för att ta några bilder.
image451
Försökte få med snödrevet på bild... så att ni förstår varför jag avstod från skidåkning idag.

image452
En stor grupp ungdomar var på väg ut för lite längdåkning. En tre decimeter hög snödriva ställde till en del problem. Jag ville inte vara för närgången med att fotografera äventyret, men ibland låg det ett helt gäng huller om buller efter den branta utförslöpan.

Hoppas att dom tillbringade resten av dagens skidåkning inne på stadionområdet. Alla skrattade och hade uppenbarligen jättekul.

Trots motvinden så var det nog härligt med all snö och sol.
image454
Och vinden har kanske mojnat nu.
Men finns det motvind så finns det ju också medvind.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0