Golf och Spa och Ernst

Jag brukar ibland äta dagens lunch på Lodjuret i Idre by.

Där träffas vi några stycken och skvallrar om det ena och det andra. Ibland på Lodjuret, ibland på Grillen och så småningom ibland på Älgen (som det hette tidigare).

Vill man bara fika lite och äta en bakelse eller en tunnbrödsmacka så finns det två ställen jag kan rekommendera.
En bakelse hos Tore på "Tre rum och bröd", eller en nygräddad stompmacka hos Alfon ett par steg bredvid.

Men det var inte det jag skulle skriva om.

Mats, Fredrik och två långa män dök upp för en lunch på Lodjuret i förrgår. Jag förstod att det handlade om diskussioner kring övertagandet av golfbanan i Idre och planer på ett oerhört fantastiskt Spa och Golfhotell.

Trots att jag visste att Ernst var involverad så såg jag inte att det var han som var med. När dom satte sig ned i den lite mer avskilda avdelningen så fick jag för mig att det kanske var en bror eller far till Ernst Kirchsteiger.

Det är svårt att få grepp om höjd och bredd när man ser en person på TV.
Ernst är ju stor! Tar inte lika stor plats som Staffan Derning, men snudd på.

Nisse (Mora Tidning) berättade idag om läget när det gäller planerna på övertagande av banan och ett vackert och väldesignat Spa.

Klubben och stiftelsen informerar inte. Men det är bra att vi har en lokalpress som följer upp och ger lite information om hur diskussionerna fortskrider.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0