Framkomligt idag.

Idag var det skottat och snöslungat så att det gick bra att ta sig fram både på gården och gatorna.

Alltså dags för ett besök på bilskroten för att leta efter en SAAB med lämplig bränslepump. Jag hade både skyffel och sopkvast med mig men gav upp efter att ha konsterat att inge SAAB fanns i något av de främre leden.

Att klättra in bland skrotbilar i meterdjup snö känns inte så klokt.

image382
Här finns antagligen några bilar.

image383
Och här några till...

Nej det lutar åt att jag löser problemet med någon deciliter 2-taktsolja i bensinen för att pumpen ska få lite smörjning och kanske hänga med en tid till. Fick det tipset efter att pumpen strejkade på nyårsafton.

Därför känner jag mig trygg tills vidare, och kunde göra ett kort besök på vårt blivande galleri nummer två i Idre.

image384
Mycket snö här också, men välskottat.

Inte öppet än, men det dröjer nog inte värst länge.

Återkommer senare med en liten förhandstitt på några av målningarna som jag fotade idag.
Ska bara gå igenom bilderna och välja ut ett lämplig urval som fastnade bra på bild...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0