Bloggbeskrivning?

Före jul fick jag ett rakt svar från en god vän - på en rak och personlig fråga om min blogg.

Han tyckte att jag skulle ändra undertexten från "Golf, skidor och annat kul" till "Golf och gnäll".


Ingen dum idé faktiskt.

Ett gnäll behöver ju inte vara negativt. Ett gnällande ljud från min SAAB betyder ju att den är på väg. Den rör sig framåt.


Nu ska jag "gnälla" lite om turistbyråverksamheten i kommunen.

Jonas kan det mesta om historiken och är nu förhoppningsfullt gnällig eftersom det rör sig igen.

Läs Jonas blogg.


Jag är också förhoppningsfull, men väldigt besviken på hur framstegen visas för marknaden.


Fler och fler söker information via Internet om sitt turismål. Det spelar ingen roll om man tänker boka en gruppresa, eller om man reser på egen hand. Många söker information på Internet före resan.


Jag är besviken på hur turister via Internet får en rörig och konstig bild av vårt område om man söker sig in via kommunens hemsida.. Och den är ju ny?


Jag är väldigt förhoppningsfull, eftersom vi har en rejäl vinter och en rejäl sommar här uppe. Jag är mycket förhoppningsfull.


Sommarbilder:

image397

Fjällvandring, ädelfiske, forsränning eller bara lugn och ro och tystnad finns det mest av här uppe. Hur mycket som helst.

Och problemet med röran på Internet är ju en jättetacksam uppgift för kommunens samordnare. Ett stort problem som är lätt att lösa med enkla medel, nu när det tidigare tjafset är undanröjt.

Men troligen är det inte många som söker på Älvdalen i Google om dom funderar på att turista i Idre, Särna eller Grövelsjön... därför kan man väl strunta i Internet... Fel tänkt i så fall tror jag. Jättefel.

Avslutar med en härlig och färsk bild från Idre (repris).

image398

Välkommen hit!

Vi har vinter in i april!
I maj börjar vi spela golf!
I juni åker vi skidor på baksidan av Städjan och Nipfjället på förmiddagen,
och vi spelar golf på eftermiddagen och kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0