Återigen en kanondag!

Men ingen skidåkning trots ett ypperligt väder.

Kikade in hos Leif och Annki och tittade på bussreklam, dekaler till taxibilarna och fikade.

Men jag måste ju ha med en bild för att påminna om hur härligt det är med kombinationen massor av vit snö, lagom kyla och sol.
image441

Det är deras dotter Jennifer som gillar att fotografera och fick en bild i TV4:s serie av läsarbilder med väderanknytning (därför kallade jag henne kändis, och det stämmer ju). Jag fick också höra hur Jennifer hade insett vilken bild som var på gång med Städjan, månen och solnedgången, och lyckades få skjuts upp för att knäppa den i helt rätt ögonblick.

Men den här enkla bilden har jag tagit.

Snön på taken avslöjar inte det rätta snödjupet eftersom den rasat av i omgångar. Möjligen kan delar av den uppskottade (inte handskottad) och tre meter höga snöhögen från gårdsplanen avslöja att vi har en otroligt härlig vinter i år.

Hörde en kommentar från en som brukar bogsera upp bilar som halkat ut i lössnön. Eftersom vi har många mil vinterväg sedan länge och barmark söderut borde det vara många. "Nej det är ganska lugnt nu. Dom som åker av kommer ju inte så långt med de snövallar vi har. Dessutom kryllar det ju nu av fyrhjulsdrivna stadsjeepar (med skidbox på taket) som kan dra upp de som pluggat fast i vallen."

Eller också är det Vägverkets ynkliga snökäppar som gjort att det blivit trafiksäkrare genom att vägen nu är smalare? :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0