Appropå BRYCE...

Jag visade igår en bild på några glas som jag gjort i 3-D programmet Bryce.

Kom på att jag gjort några andra konstruktioner tidigare. Ett äppelskrutt, Saturnus, en skål och några glaskaraffer.

image387

Animeringen ovan är gjord i GIF Construction Set för länge sedan när jag hade en demoversion.

image388

image389

image390

image393

Det finns en kul historia bakom programmet Bryce. Det kostar några tusen att köpa idag, men jag fick det som gratisbilaga till en datatidning som jag köpte på Idrebua i Idre för ca 10 år sedan.

Efter diverse datorbyten så föll programmet i glömska, och jag hade inget licensnummer uppskrivet när jag för något år sedan hittade CD-skivan igen. Dessutom hade tidningen upphört, men jag hittade förlaget som fanns kvar.

Jag chansade med ett mail och förklarade situationen. Och jag fick svar efter en dag och ett licensnummer!

Gissa om jag blev lika förvånad som tacksam!

Kommentarer
Postat av: Monica

Den röda skålen kommer jag ihåg! Var med då tror jag:)

2008-01-09 @ 10:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0