85 cm snö i terrängen...

Och det fortsätter att snöa! Blåser för mycket för att fjället ska kunna locka till mig till skidbackarna.

Jag nöjer mig med skidor på TV, och jag ska senare göra ett besök på Kjells bilskrot för att skotta fram två bilar som kanske har en bränslepump till min SAAB.

Några färska bilder från balkongen:

image373

image374

Det ska fortsätta att snöa hela dagen och även imorgon.

Idre Fjäll har tillsammans med Lofsdalen och Vemdalen det största snödjupet i hela landet. Och det stämmer precis med prognoserna för framtiden. Det är den här delen av landet som kommer att få behålla snövintrar längst, om klimatet förändras så att vi får mildare vintrar på sikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0