Oj vad man hittar när man röjer..

Inte underligt att det tar tid när man måste fotografera och blogga samtidigt som man försöker få ordning..;-)

Målade ju förr i tiden. Ibland ofta, men mestadels sällan.

När jag var 22 jobbade jag nog på SAAB i Linköping och använde mest penna, men ibland pensel och tusch.
Som den här:
image519

I mitten av 70-talet var jag gift och bodde i Paris. Anki var gravid och jag jobbade på IBM.
image520
Anki stickar och jag påbörjade en oljemålning. Hon stickade klart och födde Anna. Jag syns i spegeln ovanför den öppna spisen, men fick inte tid att måla färdigt.

Så småningom hamnade vi i Kättbo utanför Mora med både Anna och Per. Vi hade också katt i två omgångar. Snuffi blev tyvärr överkörd i unga år.
image521
Den nyfikne rackaren på bilden är Tussan. Hon fick vara med lite längre. Liksom fåtöljen från Paris. Den har jag kvar än. Dom var fyra från början, men den tjusigt böjda limträkonstruktionen gav vika så småningom. En efter en.

Nu drar jag ur sladden och tar ett nappatag med bokhyllan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0