Man häpnar men blir inte förvånad

Jag hittade en artikel på Aftonbladets E24-sida som försöker locka resenärer till snön i Alperna.

Det måste vara något fundamentalt fel i våra svenska skidorters marknadsföring när rekordmycket snö inte får genomslag i media.

Så här skriver Sven Grundberg idag:

"Nu annonseras sista minuten-resor till Alperna


Den som tröttnat på gråmulen snöfattig svensk vinter, men inte bokat säsongens skidresa behöver inte ge upp helt. Nu annonserar resebolagen ut restplatserna."

Hur mycket har resebolagen betalat för den artikeln undrar man...  eller är han  lurad av väderrapporter på TV?

Länk till artikeln här.

Jag kan tänka mig att det klena snöläget i Sälen och Åre kring jul och nyår drabbade hela landets skidorter.

Men visst borde Idre Fjäll, Fjätervålen Lofsdalen och några till kunnat samarbeta för att få fram ett annat och riktigare budskap.

Att Skistar satt i ett dilemma kan jag förstå Man kunde ju inte gärna skapa publicitet och riskera att granskas genom att lyfta fram Trysil och Vemdalen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0