Internet är både farligt och nyttigt

Sökte på en av gubbarna som ville ha kopia på mitt pass, bankkonto, o s v,  för att kunna skicka mig en miljon dollar som jag hade vunnit på min e-mail adress.

Och hittade en liten varning:

"Please be aware that the emails listed on this site are from dangerous criminals. We don't encourage anyone to engage in any form of communications with them. If you do communicate with them, for whatever reasons, you will be doing so at your own risk."

Där slutar mina efterforskningar. Min nyfikenhet är stillad. Förmodligen skulle dom tömma mitt bankkonto via någon bank utomlands med hjälp av kopia på mitt pass och min e-mail adress. Jag tror inte att det handlade om att plantera en Trojan i min dator för att tömma kontot via Internetbanken, men jag får väl avvakta med att använda banken via Internet några dagar och ta ett samtal med banken....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0