Inte konstigt att det tar tid.

Hittar så många kul saker att studera eller bläddra i när jag röjer, sorterar och kastar.

Men att jag hade kvar ett nummer av FINIS var en överraskning. Det var en tidning som vi gav ut när jag gick på teknis i Norrköping. Jag var med i redaktionen och tecknade och skrev en del. Vi hade ett rum i källarvåningen där vi spånade och var produktiva.

Vi hade två framsidor den årgången vilket vi tyckte var enormt kul. Därav spelkortet...
image575

Jag skrev en dikt om hur det var att vakna i ett hyresrum och därefter åka spårvagn till skolan. Ofta i sista minuten...

När spårvagnen rundade ett gathörn så lät det rumbeli, det minns jag än. Och ding dång minns jag också. Det var väl för att skrämma bilisterna att flytta på sig tror jag. Och trångt och gungigt var det ofta...

image576

Men det fanns ett fik precis utanför skolan där man kunde ta en snabbmacka...eller kanelbulle... eller nybakat wienerbröd..

Alla elever i avgångsklasserna hade ett porträtt med, och en text som kompisarna hade skrivit.
image577
Minns inte varför det finns en avklippt slips med i bilden, men det var troligen ett hyss där jag klippte slipsen av en snäll kompis... för övrigt förstår jag varför det finns en massa pennor med, och varför wienerbröd och bullar nämns. :-)


Kommentarer
Postat av: Monica

Kul att ha kvar såna gamla saker. Känner knappt igen dig!

2008-03-01 @ 11:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0