Inspirerad av Anna H och en tapper Charlotte K...

... så tog jag ett nytt ryck inomhus trots det härliga vädret.

Hittar ständigt gamla saker som jag eller min mamma har sparat. Hämtade ju en del hos min 95-åriga mamma för en tid sedan.

En blyertsteckning som porträtterar mormor Mia t ex. En vacker kvinna.
Och min mamma fick ärva många drag.
Jag tror att det är en teckning efter ett foto som numera hänger hos syrran i Örebro. Jag har inte minsta aning om när jag tecknade den. Men tydligen har jag ritat ett rutmönster för att få de rätta proportionerna.. Troligen var jag  en yngre tonåring då och bodde hemma, annars hade knappast min mamma haft den i en av sina lådor. 

image562

Men nu är det skidåkning på TV och jag kan ta en paus i röjandet.

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag blev rörd av bilden. Du är verkligen fantastiskt duktig och visst var mormor Mia fantastiskt vacker!

2008-02-24 @ 11:45:25
URL: http://balzacfamousblue.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0