Forskar lite

För ungefär 50 år sedan köpte jag som tonåring en målning av Carl de Wit. Min pappa betalade minns jag. Den kostade ju mer än veckopengen...

Det var en utställning i Nyköping där Ardy Struwer och Carl de Wit ställde ut. Kanske deras första utställning någonsin..

Ardy Struwer blev så småningom en känd TV-skojare tillsammans med Lasse Åberg (tror jag). Numera en ganska väletablerad konstnär.

Men vad hände med Carl de Wit?
image525
Jo han blev äldre han också. Han var väl cirka 20 år när jag köpte målningen i Nyköping...

Nu jobbar han med datorgrafik och allehanda uttryck. Skulpturer också...
Skickade mail till både honom och Ardy Struwer för att dels påminna om utställningen i Nyköping, men främst för att höra om det var ynglingarnas första försök.

Inget svar än, men jag påminner väl om en vecka eller så.

Här är ett foto på den målning jag fastnade för när jag var i övre mopedåldern...
image526

Jag tror att den beskriver stämningen en söndagsmorgon i Hilversum. Kvällen före var nog kul...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0