Det är svårt att placera Idre på vinterfjällkartan.

SMHI och TV har ju hela vintern missat att vintern är ovanligt vintrig här borta.
För borta är vi tydligen.


Och oj vad mycket det skrivs av journalister som har dålig kunskap om utförsåkning. Snödjupet i pisterna är väl inget mått på upplevelsen? Vad spelar det för roll om det är 60 eller 110 cm till marken i en preparerad pist? Ingen roll alls.

Däremot är snödjupet och vinterkänslan utanför pisterna jätteviktiga för upplevelse. Trots det läser jag ofta artiklar som pratar mest om snödjupet i pisterna.


Och det fantastiska sportlovsvädret ska tydligen begränsa sig till Sälen och Åre.... Har Skistar egna journalister som skriver, eller hur går det till?


Läs den här artikeln och fundera själv.


Egentligen gillar jag inte att gnälla på det här viset, men jag försöker bara visa vilka möjligheter som inte verkar utnyttjas i vårt område. Eftersom jag döpt om min blogg så att den numera tillåter gnäll, och ibland annat, så skriver jag det som upptar en del av min tid.
Yrkesskada som hänger kvar trots ett behagligt liv som pensionär? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0