Vilsam jul i år...

Min syster har i många år bjudit släkten på julfirande i ett fiffigt pussel med barn, bror, mamma, barnbarn och barnbarnsbarn och ibland fler.
Alla bor vi ju på olika håll, så det krävs samordning av resor, mat och övernattning, så julafton sträcker sig ofta över ett antal dagar...

I år, när hon var ute med vovven, slog en ishal promenadstig  till henne med full kraft varpå ena armen gick av under axelkulan.
Jag ska be henne att halka omkull sommartid inför nästa jul... :-)

Hur som helst så är det nog tröttsamt tråkigt för henne att vara handikappad nu till jul.

Hon beskriver det själv så här med en bild från trädgården

En talande bild tycker jag. Till och med stolen är trött. Då är man trött....

Så det innebär att alla gästerna får fixa sin egen fridfulla och vilsamma jul. Och det klarar vi jättebra.
Och min syster blir säkert i god form igen när snön tinat bort helt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0