Väder och klimat är inte samma sak.

Massor av snö  stör tävlingarna i Lake Louise i Kanada. Men det är lite mildare än vanligt.
Massor av snö och lagom kyla i Idre. Minus 20 nu. Lite kallare än vanligt.

Och hur klimatet ändras har jag noll (nästan) koll på.  

Men jag tror inte på politikernas försök att styra klimatet. Att dom är så överens beror nog på att dom vill hejda konkurrensen från världsdelar med mängder av människor som är på gång att industrialisera i snabb takt...

Och jag tycker mer och mer illa om journalisters (och andra kändisars) skräckmålningar. Enbart för att sälja sig själva och tjäna pengar på att skriva klimatböcker, tycks det mig. Utan minsta försök att kritiskt granska....

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0