Nobelmiddag hos min mamma...

På onsdag erbjuds min mamma och övriga boende på Sjötången en trerätters "Nobelmåltid".
Mamma ser fram mot det, och funderar på om hon har lämplig klädsel, och är orolig för att hon inte ska höra så mycket. 

Jag tycker att det är en jättekul idé, och undrar om det är personalen som kommit med idén, eller om det är kommunpolitikernas idé.

Om det är personalens idé så kan det ju bli riktigt kul för alla.
Jag tvivlar inte på att det kan bli trevligt vem som än initierat det hela. Men jag är nyfiken.

Frågade därför en ansvarig politiker i Oxelösund.

" Hej Sören.

Hörde att min mamma ska få äta en trerätters"Nobellmiddag" på onsdag på Sjötången.

Varifrån kommer den idén? Är det från personalen på Sjötången, Oxelösunds kommun, eller någon riksomfattande grej?

Vänliga hälsningar

Ulf Björklund"

Jag får nog svar imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0