Idre Bio...

... fick besök av mig och Erling plus ett trettiotal andra ikväll. En ny husvagnssemesterfars. Vilken i ordningen vet jag inte.

Före filmen träffade vi Staffan Derning som berättade att det nu finns plogade vintervägar in i området nedenför Hemmeråsen för den som vill se lite mer än reklamskyltarna efter vägen.

När jag kom hem hittade jag den här intressanta länken angående forskare som börjar göra sina röster hörda som motvikt till Al Gores äckliga propaganda...

650 forskare som motvikt till de 52! forskare som står bakom det som IPCC mobiliserat politiker och journalister till att skrämma och hota oss med.

Ska bli MYCKET intressant att se vad det blir för reaktioner på det i media.
Sannolikt är det samma visa här som med IPCC-propagandan i början. Då var det 2 000 forskare som stod bakom, men det visade sig vara en överväldigande majoritet politiker snarare än forskare.
Nu kommer det väl snart att hoppa fram exempel på forskare i den här listan som anses sakna kompetens om klimat och CO2....

Men nu ska jag fortsätta att läsa Steinbecks "Resa med Charlie" som jag lånat av Arne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0