Glömde nämna att jag mötte Lasse...

... - Hej Ulf, hörde jag utanför Konsum.

- Känner du inte igen mig? säger han och lättar på vinterluvan.

Jo det gör jag.
Lite långsamt men ändå blixtsnabbt känner jag igen Lasse
som har varit uppe en vecka i Ankis och Gunnars stuga på Idre Fjäll och var på väg hem.
Kul möte på byn.

Nu ska jag läsa vidare i min senaste bok och snart sova gott.
En bok om det komplicerade förhållandet mellan Palestinier och Israeler i Tel Aviv och Betlehem. Låter tråkigt, men det är en underhållande och spännande bok. Inga pekpinnar eller storpolitik.

Boken fick bokhandlarnas stora pris i Frankrike 2006.

Efter attentatet är titeln. Författare är Yasmina Khadra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0