Slutrundan i KM idag i kanonväder...

Men det tog tid. Även om det kostar en del så måste man nog lämna ett par tomma tider före tävlingen.

På hål fem hamnade vi i kö bakom tre söta flickor som som gick i tävlingsbollen före oss, och som i sin tur hamnat i kö bakom tävlingsbollar i kö...

Marja, Jossan och Maria på femmans Tee i härligt golfväder.

Jag gick i en trivsam och lugn tvåboll med Björn N.

Björn chippade in vackert och nära flaggan på hål 10 efter att ha hamnat nära stupet efter sitt bunkerslag...

Vi som spelade både scratch och poängbogey spelade från vit Tee. Och det var tal om att vi skulle få något eller några slag extra i poängbogeytävlingen på grund av det. Men det blev nog inte så... tror jag.

På hål 12 och 15 är det en psykologiskt avgörande skillnad mellan gult och vitt för en golfare med 19 i hcp...

Från gul Tee på hål 12 så kan man se var bollen landar efter utslaget.


Från vit Tee ser man ingenting av landningsområdet för en spelare med 19 i hcp...

På hål 13 kom renarna trippande. En brun och en vit kille. Jag trodde först att det var Gunnar och Gunnel Ren, men det har visat sig att det är två grabbar. Snart kommer dom att vifta med hornen och sparka lite i backen... om brunsttiden närmar sig nu. Jag vet inte. 

Snygga horn.


Den vite kompisen har annorlunda horn. Björn låter honom passera innan han vandrar vidare för att skicka andraslaget nära flaggan...

Jag tog över femtio bilder idag men många blev lite suddiga.
Återkommer med bilder från prisutdelningen inom kort.





.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0